معلمان ریاضی
درباره وبلاگ


هدف از راه اندازی این وبلاگ تعامل بین دبیران محترم و همچنین استفاده دانش آموزان عزیز می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان
جمعه 16 آبان 1393برچسب:, :: 16:35 :: نويسنده : اکرم انصاری

پنج شنبه 15 آبان 1393برچسب:, :: 15:35 :: نويسنده : اکرم انصاری

کشورهای عضو OECD (سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی) هر سال بیش از 230 میلیارد دلار آمریکا برای آموزش ریاضی در مدارس سرمایه‌گذاری می‌کنند. در حالی که این یک سرمایه‌گذاری مهم به حساب می‌آید اما بازده‌ی آن چندین برابر است. تحقیق جدید OECD از مهارت‌های نوجوانان به این نكته پی برده است که مهارت‌های بنیادی در ریاضی تأثیر مهمی بر فرصت‌های زندگی افراد دارد. تحقیق نشان می‌دهد که مهارت‌های ضعیف ریاضی، شدیداً دسترسی افراد به شغل‌هایی با دستمزد بهتر و پاداش بیشتر را محدود می‌کند؛ در مجموع، نابرابری در توزیع مهارت‌های ریاضی در بین مردم در ارتباط تنگاتنگ با این مسأله است که چه ثروتی در میان ملت‌ها تقسیم می‌شود. فراتر از آن، این تحقیق نشان می‌دهد که افراد همچنین با داشتن مهارت‌های قوی در ریاضی احتمال بیشتری دارد که داوطلب شوند- خودشان را بیشتر به عنوان فاعل و نه مفعول در فرآیندهای سیاسی ببینند- و احتمال دارد بیشتر به دیگران اعتماد کنند. عدالت، درستی و مشارکت در سیاست عمومی همچنین منوط به مهارت‌های شهروندان است.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 15 آبان 1393برچسب:, :: 15:22 :: نويسنده : اکرم انصاری

درس پژوهی الگویی برای تغییر برنامه درسی، بهسازی آموزش و عملکرد دانش آموزان

طبق گزارش  پیزا و وزارت علوم و آموزش ژاپن ترویج درس پژوهی در مدارس ژاپن یکی از عوامل مؤثر بهبود عملکرد دانش آموزان در پیزای ۲۰۱۲ نسبت به ۲۰۰۹ می باشد.در این گزارش ها مستندات عینی از مدارس و کلاس های درس ارائه شداه است تا نشان دهد که چگونه درس پژوهی به معلمان‌ و دانش‌آموزان‌ کمک‌ می کند تا انتظارات‌ واقع‌بینانه‌ و دست‌ یافتنی‌ از برنامه درسی ملی‌ را در ذهن‌ خود ترسیم‌ کنند، نسبت‌ به‌ آنها‌ شناخت‌ دقیق‌تری‌ پیدا کنند و با نگرش‌ سازنده ای‌ شاخص‌های‌ رفتاری‌ معینی‌ را برای‌ ارزشیابی‌ از برنامه‌ درسی‌ طراحی‌ کنند، مهارت‌های‌ تفکر و سازماندهی‌ تجربه‌ ها را در خود تقویت‌ کنند و آموخته‌های‌ خود را بیش‌ از پیش‌ با واقعیت‌های‌ زندگی‌ اجتماعی‌ مرتبط‌ سازند. و بر اساس مهارت‌های‌ یادگیری‌ مؤثرمبتنی بر فناوری های نوین، یادگیری‌ خود را به‌ جهان‌ خارج‌ گسترش‌ دهند.

 

 



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 15 آبان 1393برچسب:, :: 15:14 :: نويسنده : اکرم انصاری

سه شنبه 13 آبان 1393برچسب:, :: 10:7 :: نويسنده : اکرم انصاری

نجوای حضرت ولی عصر در روز عاشورا:

سلام برتو من به سوى تو رو آورده ام، و به رستگارى درپیشگاه تو امید بسته ام،

سلام بر تو سلامِ آن کسى که به حُرمتِ تو آشنا و در ولایت تو مُخلص و بى ریا است،

و به سببِ محبّت و ولاى تو به خدا تقرّب جسته، و ازدشمنانت بیزاراست،

 سلام کسیکه قلبش ازمصیبت تو جریحه دار، و اشکش به هنگام یادتو جارى است،

سلام کسیکه دردناک وغمگین و شیفته و فروتن است،  

سلام کسیکه اگربا تو در کربلا مى بود، با جانش دربرابر تیزىِ شمشیرها از تو محافظت مى نمود،

و نیمه جانش رابه خاطرتوبدست مرگ مى سپرد،و دررکاب تو جهاد میکرد،

و تو را بر علیه ستمکاران یارى داده،جان و تن و مال و فرزندش را فداى تو مى نمود، و جانش فداى جان تو، و خانواده اش سپربلاىِ اهل بیت تومى بود،اگرچه زمانه مرابه تأخیر انداخت، ومُقدَّرات الهى مرا از یارىِ تو بازداشت،و نبودم تا با آنان که با تو جنگیدند بجنگم و با کسانیکه با تو دشمنى کردندخصومت نمایم،(درعوض)صبح و شام برتو مویِه میکنم، و به جاى اشک براى توخون گریه میکنم، ازروى حسرت و تأسّف و افسوس برمصیبت هائى که برتو وارد شد،تا جائى که ازفرط اندوهِ مصیبت،و غم و غصّه شدّتِ حزن جان سپارم،

جمعه 9 آبان 1393برچسب:, :: 14:47 :: نويسنده : اکرم انصاری

پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:, :: 16:26 :: نويسنده : اکرم انصاری

روزی کشاورزی متوجّه شد ساعتش را در انبار علوفه گم کرده است.  ساعتی معمولی  امّا با خاطره ای از گذشته و ارزشی عاطفی بود.  بعد از آن که در میان علوفه بسیار جستجو کرد و آن را نیافت از گروهی کودکان که در بیرون انبار مشغول  بازی بودند مدد خواست و وعده داد که هر کسی آن را پیدا کند جایزه ای دریافت نماید.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:, :: 15:27 :: نويسنده : اکرم انصاری

یک شنبه 4 آبان 1393برچسب:, :: 17:44 :: نويسنده : اکرم انصاری

پيوندها


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 892
بازدید کل : 177076
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1